Týden s Bastienem

4. září 2009 21:58
Celý minulý týden jsme měli doma návštěvu. Přijel k nám Radky kamarád z Francie, a tak jsme mu připravili bohatý program. Sice se málem přizabil na koloběžkách a promrznul na otáčivém hledišti v Krumlově, ale tvrdil, že to byl jeho nejlepší týden během jeho prázdnin. Pak mu zkrachovaly aerolinky, se kterými měl letět domů. Týden v ČR si tedy patřičně užil.

Bastien přiletěl v pondělí do Prahy, kam pro něho Radka dojela. Když přijeli k nám domů, nastalo malé představování rodiny a ukázka našeho domu, který byl jeho přechodným bydlištěm. Měli jsme pro něho připravený program na celý týden složený ze sportovních akcí, prohlídek a výletů do okolí a dalších aktivit. Další den jsme vyrazili na kolech po cyklistické stezce do Hluboké nad Vltavou, abychom mu ukázali náš možná nejhezčí zámek v Čechách. Po prohlídce jsme se naobědvali v restauraci, kde mohl poznat něco z české kuchyně. To bylo však trochu složité, neboť stejně nerozuměl českým názvům jídel. Po obědě jsme se přesunuli na koupalště, kde jsme strávili odpoledne. Na večeři jsme se vrátili na kolech zase domů. Večer jsme se pak krásně zabavili čtením textů, on českého a my francouzského. Všichni jsme se docela bavili.

Ve středu byl v plánu výlet na Kleť. Vlakem jsme dojeli do Holubova, odkud jsme po zelené turistické značce došli na parkoviště pod Kletí. Jelikož nebyl Bastien až tak sportovní typ, využili jsme k dobytí vrcholu lanovku. Ani si nepamatuji, kdy jsem na této lanovce jel naposledy. Nahoře jsme vyšli na rozhlednu a ukázali mu okolí. Na oběd si dal Bastien smažený sýr, což jakou českou specialitu samozřejmě vůbec neznal. Pro cestu dolů jsme využili půjčovny koloběžek nahoře na Kleti. Zapůjčili jsme si tedy terénní koloběžky a helmy a vydali se po asfaltové cestě směrem do Českého Krumlova. Jízda to byla pěkná a často jsme zastavovali na focení nebo filmování. Koloběžky jely poměrně rychle a byly na můj vkus docela vratké. Po cestě bylo několik ostrých zatáček, na jednu z nich Bastien asi nezapomene. Ve snaze ubrzdit svoji koloběžku dostal smyk na štěrku a sesunul se k zemi. Odnesla to trochu jeho ruka a rameno. Ale přežil... Dojeli jsme do Českého Krumlova, s mírnými komplikacemi našli autobusovou zastávku a odjeli domů. Tam už byl připraven oheň a společně jsme venku grilovali nějaké maso.

Další den domluvila Radka vyjížďku na koních v místě, kam jezdila na tábory. Bastiena jízda na koni docela lákala, tak ho snad výlet potěšil. Já s Ondrou jsme jeli někam k Písku s nimi. Zatímco oni jezdili na koních, my jsme hledali cache. Bastiena asi docela bavilo vařit, a tak nám ten den večer připravil palačinky podle jejich francouzského receptu. Nasmáli jsme se při jejich otáčení vyhazováním do vzduchu. V pátek se jeli spolu s Radkou a Ondrou podívat k babičce na chatu. Vlakem dojeli do Chotýčan a došli k chatě, aby Bastien viděl, jak se v Čechách chataří. Večer byl naplánován film v letním kině Háječek. Bastien říkal, že nikdy v takovém otevřeném kině nebyl, tak byl snad spokojen.

O víkendu jsme se dohodli, že pojedeme do rakouského Gmündu do aquaparku. Celé dopoledne jsme se koupali v bazénu a užívali si místní slané a velmi teplé vody. Na oběd jsme si zašli do restaurace, kde Bastien ochutnal borůvkové knedlíky. Večer se Radka, Ondra a Bastien přesunuli k Ondrovi domů, kde prý Ondra vařil :-). V neděli dopoledne pak dojeli do Holašovic, aby mu ukázali některé místo patřící do UNESCO. Na oběd jsme připravili bramboráky, za což jsem rád, protože je až tak často nemíváme a bez Bastiena bychom je asi neměli. Odpoledne odjeli R+O+B na prohlídku Českého Krumlova. Večer za nimi přijela mamka se zakoupenými lístky na otáčivé hlediště na představení Cikánský baron. Bastien nikdy v takovém divadle nebyl, tak si to snad užíval. Možná, že to byla také poslední hra, na které jsme byli, než divadlo zbourají...

V pondělí dopoledne jsme si zamluvili v restauraci U Jelena bowling. Já ani Radka jsme ho nikdy nehrály, takže to byla docela legrace. Ondra i Bastien už ano, ale myslím, že jsme za nimi nijak nezaostávali. Hráli jsme asi dvě hodiny, v poslední části i s mamkou. Odpoledne nám Bastien připravil čokoládový dort, další z jejich francouzských specialit. Musím uznat, že mi velmi chutnal. Další den ráno jsme se dozvěděli zprávy o krachu aerolinek Sky Europe, od kterých měl Bastien koupenou letenku zpátky domů do Paříže. Když jsme mu řekli, co se stalo, nechtěl nám věřit. Pak si ale na nějakém francouzském zpravodajském serveru ověřil, že jeho letenka už dávno není platná, a krach této letecké společnosti je pravda. Po několika hovorech s jeho rodinou se rozhodl si koupit novou letenku, kterou jsme mu objednali přes ČSA, takže by snad měl odletět v pořádku. Příliš rád ale nebyl, protože ho cesta vyšla poměrně draho. Odpoledne odjeli spolu s Radkou do Prahy, kde měl Bastien nějakou kamarádku. U ní zůstal asi dva dny, a pak v pořádku odletěl domů.

Celý týden byl náročný na organizaci, protože jsme podnikali hodně různých akcí. Za všechno jsem ale rád a docela jsem si ten čas užíval. Bez jeho návštěvy bych se asi nedostal na koloběžky na Kleť nebo do bazénu do Gmündu. Před jeho příjezdem jsem ani nečekal, že bude tento student tak sympatický a zažijeme spoustu legrace.
articles.articleComments

Wow ! I can't understand anything, but I understand the purpose of the article ! Thanks a lot again for everything to all of you ! Thank you for making a place for me on your website ! Papa !

You can trust me that there isn't anything bad about you in this text. I just described our activities during the week.

I was trusting you and I still do ! :) I'm glad to see an article about this wonderful stay at yours !

Logo Roman Čampula
Roman Čampula

webmaster | sportovec | cestovatel | kamarád

Facebook Google+ LinkedIn Aukro Česko-Slovenská filmová databáze Databáze knih YouTube Geocaching