Mám podobnou zkušenost, ale díváš se na to jen z jednoho úhlu pohledu.<br /> Hypotetický příklad: Vem si třeba ten foťák, za který zaplatí obchodník svému dodavateli 9000 Kč. Dejme tomu, že půlka lidí, co si koupí ten foťák, platí hotově a půlka lidí platí kartou. Poplatek za platbu kartou, kterou odvádí obchodník bance je nastaven na třeba tebou uvedených 1,25 %. Obchodník chce mít na foťáku marži třeba 1000 Kč. <br /> Teď má dvě možnosti:<br /> 1) nastaví cenu tak, aby v průměru měl marži těch 1000 Kč, tj. cenu pro zákazníka nastaví na 10062 Kč. Z těch, co platí hotově, bude mít 1062 Kč a z těch, co platí kartou bude mít 937. Průměrně tedy 1000 Kč.<br /> 2) nastaví cenu tak, aby měl marži vždy 1000 Kč. Ti, co platí kartou budou platit o těch 1,25 % více.<br /> Teď jde o to, co je spravedlivější? Když ten, kdo platí hotově "doplací" na toho, co platí kartou, nebo když ten co platí kartou si to "zaplatí sám"? (Ponechávám bez odpovědi, sám na to nemám jednoznačný názor, obchodníci ví určitě sami nejlépe, co je pro ně lepší).<br /> A s tím vyzvednutím na pobočce je to skoro to samé. Buď na ty "pobočkové" zákazníky doplatí ti internetoví nebo si to ti "pobočkoví" zaplatí sami.<br /> Lze to dotáhnout samozřejmě ad absurdum, kdy by ten zákazník, který se do obchodu dostane přes reklamní banner, si ten proklik zaplatil atd... :-D<br /> Každopádně ti tvůj názor nevyvracím, máš na něj právo a zrovna tak máš právo na volbu obchodu. Jen chtěl přinést jiný úhel pohledu.
Mimochodem: ta kolonka pro e-mail vypadá jako povinná s tím, že na uvedený mail bude chodit info, pokud přibude nový komentář. A on se přitom zveřejní a je nepovinný :-(
Ahoj Lukáši,<br /> zajímavý názor. Souhlasím s tebou, vždy bude jeden zákazník doplácet na jiného, ať se na to díváme z jakéhokoliv pohledu. Popsané chování obchodníků mě však tlačí do situace, že např. přestanu platit platební kartou a budu používat pouze hotovost. A to mi přijde, že není správný směr, kterým bychom se měli ubírat. I když chápu, že jsou poplatky pro obchodníky od banky vysoké, ale to ať si vyřeší obchodníci.<br /> <br /> Nedávno mi kamarád psal, že našel na obchodu nápis ve smyslu: "Za platby kartou účtujeme přirážku 2,25%. My to bance platit nebudeme!". To už mi přijde trochu jako výsměch zákazníkům.<br /> <br /> K tomu e-mailu - kdybys zadal nějaký skutečný, opravdu by ti tam chodila upozornění o nových komentářích. Když ho nechceš vyplňovat, nevyplňuj. Souhlasím, že to může být pro někoho matoucí. Ale vyplnění nepovinného e-mailu tak, jak jsi to učinil, mě nutí k zamyšlení nad tvou osobou i všemi ostatními, kteří to tak dělají... (bez urážky) :-)